6 Ocak 2018 Cumartesi

Onur Harika Öyküler Yazıyor

2016 yılının Ocak ayında başlamıştım çocuk kitapları paylaşımlarıma. Yapmaktan keyif aldığım, severek vakit ayırdığım güzel bir uğraş benim için. İki yılda yaklaşık yüz elli çocuk kitabı paylaşımında bulundum. Kendi imkanlarımla edindiğim ve destek olan arkadaşlarımın benimle paylaştığı kitaplar sayesinde ulaştım tüm bu güzel hikayelere. Tam " kaynaklarım tükenmeye başlıyor" düşüncesindeydim ki kızım okul kütüphanesinden alıp okuduğu kitabı bana verdi, " anne bu kitap çok güzel, belki çocuk kitapları sayfanda paylaşmak istersin" dedi. Çok isterim. 




Küçük kitap kurdu Onur'un çok sayıda hikaye kitabı var. Hayal dünyasını renklendiren kitapları ile çok mutlu bir hayatı var. Bir de büyük bir yazar olmak istiyor. Yazar olmak için araştırmalar yapıyor "acaba nereden nasıl başlamalı?"

Bildiği şeyleri anlatarak başlayabilir. 

Sevdiği şeylerin listesini çıkarıp onlarla ilgili yazabilir.

Yazmayı seven bir başka arkadaşı ile sırayla birer cümle yazarak eğlenceli bir hikaye oluşturabilir. 

Bir hikayenin kahramanlarını ve sonunu değiştirerek yeni bir hikaye oluşturabilir.

Onur araştırmaları sonucu hikaye yazmak için harika fikirler edinir.

Hikaye yazma fikri Zeynep'in çok hoşuna gitti, Kızımın zaman zaman çok güzel sözleri oluyor, bir gün bana sarıldığında "anne sen "sen" gibi kokuyorsun" dedi, Zeynepciğim bu çok güzel bir söz, harika şiirler yazabilirsin dedim, aynı gün Onur Harika Öyküler Yazıyor kitabımızı okuduk, denk geldi, iyi oldu.  Zeynep hikaye yazmayı deniyor...





Yazan: Nuria Roca ve Carol Isern
Resimleyen: Rosa M. Curto
Çeviri: Tuba Öngün
Yaş grubu:7-8 yaş 
TÜBİTAK POPÜLER BİLİM KİTAPLARI






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder