1 Şubat 2016 Pazartesi

AKTİVİTE: “Her Çekirdeğin İçinde Bir Ağaç Saklıdır”

İnternette bir fotoğrafa rastlamıştım meyve çekirdekleri toplanmış altına da başlıktaki yazıyı yazmışlar çok hoşuma gitti ve hemen araştırdım. Özetle her çekirdekten ağaç oluşmuyor ancak ne kadar çok çekirdek dikersek o kadar şansımız artıyor. Biz başladık biriktirmeye zeytin, limon, mandalina, portakal, ayva, elma çekirdeklerimizi gölgede kurutuyoruz (ben mutfakta çay tabağında bekletiyorum bir günde kuruyor). Kapağı açık şişenin içinde topluyoruz. Araştırmalarıma göre ekimi Mart ayında yapmalıymışız. Biz bir çok yere ekmeyi planlıyoruz örneğin parka giderken bir avuç alıp parka, bir avuç spor salonunun bahçesine, bulabildiğimiz topraklara… Konu üzerine günlerce sohbet ettik Zeynep’le, itinayla biriktiriyor çekirdekleri, çok heyecanlıyız. Ağaçları çok seviyoruz. “Biz büyüdüğünü belki de göremeyiz” diyorum Zeyno’ya ”unuturuz ya da bir daha gidemeyiz ektiğimiz yere”, “olsun anne” diyor “biz ekelim”.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder