4 Mayıs 2016 Çarşamba

PENGU “Yeni Bir Arkadaş”


Uzuuun bir yaz tatilinin ardından okulunu ve arkadaşlarını özleyen Pengu heyecanla okuluna gidiyor. Sınıfına yeni bir arkadaş gelmiş, minik kuş Boni. Pengu onunla ilgilenmeye çalışsa da diğer arkadaşlarının seslenmelerine hep yenik düşüyor. Boni ufak tefek olduğu için onunla oyun kurmak istemiyorlar. Boni ise Hiç beklemedikleri bir anda onlara bir iyilik yapıyor ve herkes onunla arkadaş oluyor.

Kitap harika, her ikinci sayfa sonunda o iki sayfa ile ilgili sorular soruyor çocuklara. Tabi Zeynep henüz okuma-yazma bilmediği için ben soruyorum ona:

“ Senin de sınıfına yeni bir arkadaş gelmiş miydi anneciğim?”  (kitaptan alıntı)

“Sence pengu ve arkadaşlarının yaptığı doğru bir davranış mı? Sen orada olsaydın ne yapardın?”   (kitaptan alıntı)… gibi hem empati kurmasını sağlamaya yönelik, hem doğru-yanlış davranışları anlamaya yönelik hem de hayal gücünü hareketlendirecek sorular soruyor yazar. Ben bayıldım kitaba, okuması çok keyifli, resimler muhteşem, çok güzel bir kitabımız oldu. Zeyno da ciddi ciddi üzüldü Boni için, ben olsam “gel arkadaşım korkma bizden derdim”dedi.

Zeynep ile okul anılarını da konuşmuş olduk, okulunu özlemiş canım kızım.













Yazan: Selen Somer
Resimleyen: Nurten Deliorman
Yaş grubu: 4-6 yaş

Uçan Balık Yayınevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder