22 Eylül 2016 Perşembe

Her Çekirdeğin İçinde Bir Ağaç Saklıymış...




Zeynep meyve çekirdeğini biriktirme işini sorumluluk olarak oldukça ciddiye almıştı.
Hatırlatmak amacıyla tekrar paylaşıyorum, gönderide şubat ayında çekirdek biriktirme aktivitemizi paylaşmıştık.

http://cocukcahayaller.blogspot.com.tr/2016/02/aktivite-her-cekirdegin-icinde-bir-agac.html

Yetişkin olarak ben günlük koşuşturmaların içinde bir gün biber ayıkladıktan sonra biberin tohumlarının olduğu tabağı tam çöpe dökecektim ki Zeynep,

" Anne napıyosun?? Onları ekiyoruz" dedi.

"Aaaa haklısın unutmuşum annecim" dedim.

Canım kızım eline aldığı bir kısım biber çekirdeğini, balkondaki saksıya ekti, suladı. Yaklaşık iki-üç ay geçti, biber yaprakları iyice büyüdü. Biz kısırlaştırılmış tohumların biberi sanırım, o kadar yapraklar büyüdü, bir tane biber yok derken...

Biberlerimiz de görünmeye başladı. O kadar çok sevindim ki...

Biberler kısırlaştırılmış tohumdan değilmiş meğer (alışverişi pazardan yapmaya devam).

Kızım toprağın verimini öğrenmiş, çaba sarf ediyor bu konuda.

Balkonda biberimiz var artık, hem de Zeyno'nun fikrinden ve ellerinden...

Parklara da ekmiştik, mart-nisan aylarında zeytin, limon, mandalina, portakal, elma çekirdeklerini. Bir tanesi dahi ağaç olsa ne mutlu bize.

O kadar çok şeye sevindim ki...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder