15 Eylül 2016 Perşembe

YAPABİLİRİM!


Tekerlekli sandalyesini, onunla okula gittiği, evde her zaman onunla birlikte olduğu, nereye giderse gitsin onu hiç yalnız bırakmadığı için çok seven bir çocuk var kitabımızda. Tabiki tekerleki sandalyesi ile yaşadığı zorluklar da var. Ancak bu tatlı çocuk azimli ve çalışkan. Basketbol oynamak istiyor. 

Tekerlekli sandalyesini ileri, geri ve çember çizerek nasıl hareket ettirebileceğini öğrenerek işe başlıyor. Onun için en büyük zorluk olan rampadan tekerlekli sandalyesi ile kimseden destek almadan geçmeyi, zaman zaman vazgeçmek istese de çok çalışarak başarabiliyor. Tekerlekli sandalyesini kullanma konusunda ustalaştıktan sonra sıra hayali olan basketbol oynamaya geliyor. Anne babasıyla yaptıkları çalışmalardan sonra okuldaki basketbol takımına dahi giriyor.

“İsteği sadece tüm çocuklar gibi olmak, eğlenmek, basketbol oynamak…”



Kitabımızın bize katkıları:

“Tekerlekli sandalyesiyle basketbol oynamasına çok sevindim, çünkü bunu çok istiyordu ve çok çalıştı.” Zeynep.

“Bir şeyi başarmak için ne yapmalıyız sence Zeynep?”

“Bence, ben bunu başabilirim demeliyiz.” Zeynep.

“Ben bunu başarabilirim… Oldu mu Zeynep?”

“Öyle oturarak söyleyerek olmaz anne, çalışmalısın…”

“Tekerlekli sandalyede arkadaşın olsa nasıl davranırdın? “

“Onunla oynayabileceği oyunlar oynardım.”

“Sen bunu oynayamazsın, top oynamayalım, der miydin?”

“Demezdim, üzülür o zaman. Lego oynayalım, resim yapalım, beraber doğa gezisi yapalım, gözlem yaparız ne güzel derdim. Bisiklete binelim derdim, ben bisiklete binerdim onun yanında yavaşça konuşarak gezerdim.” Zeyno.

Kitabın sonunda çocukların empati yapması adına bir de öneri var, gözleri görmeyen bir insanı anlaması için gözlerini bağladık, evde çeşitli yerlere gitmesini söyledim. Koltuklara, duvara çarptı. İşin oyun kısımında olduğu için arkadaş, çok eğlenceliydi, dedi. Sen evimizi tanıyorsun, bilmediğin bir yerde, daha sert yerlere, daha kötü çarpabilirdin, o zaman canın çok acıyabilirdi, dedim. Zorluğunu biraz anladı.

YAPABİLİRİM! Kitabımızın bize önemli öğretileri ve katkıları oldu.



Live and Learn-It’s Ok to Be Me!

Yazan: Jennifer Moore-Mallinos
Resimleyen: Marta Fabrega
Çeviri: Ebru Kılıç
Yaş grubu: 6 yaş +

TÜBİTAK POPÜLER BİLİM KİTAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder