10 Kasım 2016 Perşembe

ATATÜRK ÖYKÜLERİ




Zeynep henüz okumayı bilmediği için kitapları ona, babası okuyor ya da ben okuyorum. Okumayı öğrendiğinde de en azından ilk dönemlerde güzel kitaplar okumasını istediğim için ilkokul çocuk kitapları alıp okumaya başladım.Araştırmalarım sırasında “Atatürk Öyküleri” kitabına rastladım. Kitapta kısa öyküler var.

Atatürk Çiçeği’nin ismini kim koymuştu?

Atatürk Orman Çiftliği nasıl oluşturulmuştu ve verilmek istenen önemli mesaj neydi?

Atatürk’ün hayvanlara olan sevgisi…

Sığırtmaç (Çoban) Mustafa’nın Gazi Mustafa Kemal ile tanışmasının ardından değişen hayatına dair bir öykü.

Veee daha önce de paylaştığım “Yürüyen Köşk”…

Babam Atatürk’ü çok sever. Öyle ki yolda yürürken yerde beş kuruş görse alır, duvara koyar, “kızım Atatürk’ün resmi var, ayak basılmasın diye yerden aldım” der… Kitaptaki “Atatürk Çiçeği” ve “Yürüyen Köşk” öykülerini babam ve Zeynep birlikte iken okumuştum. Babam da çiçeğin isminin veriliş öyküsünü beğendi ve yürüyen köşkün öyküsünü şaşırarak dinledi.

Kitabımızdan üç kuşak; babam, kızım ve ben çok kıymetli öyküler öğrendik.


Yaş grubu: 6 - 72 :)
Yazan: Hikmet Ulusoy
Resimleyen: Yusuf Tansu Özel
Kırmızı Kedi Yayınevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder