6 Mart 2017 Pazartesi

GELİŞTİREN ANNE-BABA


Çocuk kitaplarını paylaşmak için yazmaya başladığım bloğumda çocuklar için faydalı olan anne-babalara yönelik kitapları paylaşmayı da kendime görev edindim.

Kitabı bitirdikten sonra, hemen ertesi gün kitaptaki öneriyi uyguladım. “Aile Toplantısı” yaptık önerildiği üzere. Çok faydalı ve eğlenceli oldu. Neleri daha iyi yaptık, sorusuna Zeynep’in yanıtı “okulda jimnastik dersinde en yüksekte takla attım” dedi. Yemek sırasında “okul nasıldı Zeynep’ciğim, eğlendin mi?” diye sormuştum ancak jimnastikten hiç bahsetmemişti. Zeynep ayakta, babası da ben de ona bakarak (Deniz Çiçek’in istekleri dışında)  başka bir şey ile meşgul olmadan onu dinlediğimizde kızım da anlattıkça anlatmak istedi. Öyle ki toplantıyı bitirelim isterseniz dediğimde bitirmeyelim dedi. Meğer dinlemek, söylemek, anlatmak, sormak, fikrini beyan etmek istediği ne çok şey varmış tatlı kızımın. Zeynep’ciğim senin konu ile ilgili fikri nedir? dediğimde ses tonunu ayarlayıp “bence … olmalı” diye tane tane güzel güzel konuştu melek. Benim için çok kıymetli bir toplantıydı. Haftaya aynı gün yine “Aile Toplantısı” var, heyecanla bekliyoruz…

“Geliştiren anne-baba” kitabını çok sevdiğim bir arkadaşım benimle paylaştı. Nurcan, adı gibi can’ dır. “Berat bak bu kitap çok güzel, içeriği çok önemli, eksik bildiğimiz ve geliştirebileceğimiz çok şey var, çocukların duygularını anlamayı öğrenmeliyiz, duygularını ifade etmelerini sağlamalıyız” dedi. Öyle güzel tanıttı ki bana kitabı ben de yavaş yavaş, kimi akşamlar yalnız kaldığımla sesli sesli, sindirerek okudum. Harika bir kitap. Anne-baba adaylarına, en yakın arkadaşınıza, eşinize, tüm sevdiklerinize armağan edebileceğiniz muhteşem bir kitap.

Heyecanla arkadaşımla kitap üzerine olması muhtemel sohbetimizi bekliyorum. Güzel kitapları okuyup bitirdikten sonra paylaşıyoruz, ikimiz de okuduktan sonra üzerine sohbet etmek iyi geliyor. 

Yazar: Doğan Cüceloğlu

Remzi Kitabevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder