4 Nisan 2017 Salı

Düşünce Okuyan Kız NOONA


Noona’ya bir erkek arkadaşı filamingo gibi bacakları olduğunu söylediğinde arkadaşının kendisiyle alay ettiğini anlar ve annesinden yardım ister. Annesi Noona’ya sihirli değnek verir. Noona bu sihirli, değneği ile baktığında “ filamingo gibi bacakların var” diyen arkadaşının aslında, “sen buralardayken her şey pespembe oluyor ve ben o kadar akıllıyım ki bir filamingonun ne demek olduğunu biliyorum” düşüncelerini içinden geçirdiğini görür.

İnsanların bazen düşündüklerinden farklı şeyler söyleyebildiğini anlar Noona. İyi sözcüklerin bazen kalpten dudağa yolculuk ederken kötü sözcüklere dönüşebildiğini, alınganlık etmemesi gerektiğini düşünür ve tabiki biri hoşlanmadığı sözler söylediğinde de öylece durup dinlemeyecektir. Noona hemen çözüm üretir bu soruna. Arkadaşına gerçekten düşündüğü sözleri açıkça söyler ve bir daha kendisiyle alay etmemesi için söz vermesini ister.

Noona sihirli değnek olmadan da sihir yapmayı öğrenmiştir.

Çocukların hani bazen “ben aslında öyle demek istememiştim” sözlerini birbirlerine söyledikleri oluyor işte tam da böyle bir durumu Zeynep’e açıklamamı sağladı kitabımız. Sevdiği bir arkadaşı yanlış bir söz söyledi diye arkadaşlık bitirilmemeli, yanlış ifade etmiş olabilir, hata yapmış olabilir, bize ne hissettirdiğini söyledikten sonra onu affetmeliyiz çıkarımlarında bulunduk birlikte. Resimleri de oldukça eğlenceli, farklı bir konu hakkında konuşmamızı sağladı kitabımız.



Yazan: Orit Gidali
Resimleyen: Aya Gordon-Noy
Çeviri: Onur Özbek
Yaş grubu:5 yaş +

1001 ÇİÇEK YAYINEVİ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder